Виключна економічна зона (Exlusive Economic Zone) – це одна з морських зон (maritime zones), де прибережна держава має суверенне право на природні ресурси і економічну діяльність. Визначені також внутрішні води (Internal waters), територіальне море (Territorial sea), прилегла зона (Contiguous zone), континентальний шельф (continental shelf), див. схему.
Судна мають права та обов’язки під час проходу через кожну зону, визначені Конвенцією ООН з морського права (UNCLOS – United Nations Convention on the Law of the Sea) – це одна з найбільш ратифікованих угод в ООН. У загальному випадку Виключна економічна зона (ВЕЗ) може простягатися на 200 морських миль від узбережжя. На спрощеній карті далі показані ВЕЗ України, Румунії, Болгарії, Туреччини, Грузії, Росії. У Чорному морі ВЕЗ України у напрямку Туреччини простягається на ~84 морських милі (~140 км) – по серединній лінії між узбережжями держав. Росія спочатку окупувала частину Виключної економічної зони Грузії, а потім окупувала Виключну економічну зону України вздовж окупованого Кримського півострову України та всю Виключну зону України у Азовському морі (це половина Азовського моря) – самовпевнений ідіот Путін затягнув московську державу і Україну у катастрофічний безумний безперспективний геополітичний глухий кут.
Україна зверталася до міжнародної спільноти з проханням про санкції проти порушника міжнародного права РФ. Згідно із Статутом ООН і Конвенцією ООН з морського права, держави мають право на самооборону і захист своєї ВЕЗ у випадку збройного нападу.
У цивільній і воєнній сферах наступила Ера безпілотних систем наземного, надводного і підводного, повітряного і космічного базування та застосування (Ера мережевих ергатичних (людино-машинних) організмів). Необхідно розробити принципи їх використання щодо порушників і окупантів морських зон України, визначити державні структури для їх використання, ін.
Принципи (21+) застосування безпілотників для звільнення ВЕЗ України від порушників:
- Безперервне масоване використання безпілотників для моніторингу та фізичного, радіоелектронного, оптичного, акустичного активного пливу на окупантів і порушників.
- Руйнування безпілотниками наземної інфраструктури, яка підтримує дії окупантів і порушників.
- Використання безпілотників надводного, підводного, повітряного, наземного і в перспективі космічного базування і застосування.
- Використання безпілотників різної потужності для різних цілей, з бойовими частинами орієнтовно від 1 кг до 10 тонн.
- Використання безпілотників різної складності і вартості.
- Розвиток і використання роїв безпілотників.
- Широке використання простих і складних елементів штучного інтелекту для індивідуального і мережевого управління безпілотниками.
- Використання старих літаків у т.ч. реактивних у якості безпілотників дальньої дії, для прикладу, МИГ-21, Ан-2.
- Використання безпілотників згідно принципів Мереже-центричних бойових дій (Network Centric Warfare) на основі принципів Мережевих ергатичних організмів (Network Ergatic Organism – NEO), у т.ч. з управлінням з будь-якої точки світу.
- Людино-центричний підхід до збереження життя свого персоналу.
- Безперервне навчально-бойове та науково-інженерне удосконалення безпілотних і засобів і персоналу.
- Обладнання існуючих кораблів і катерів, а також тих що будуються (корвет типу Ада для України у Туреччині, ін.) засобами транспортування і застосування безпілотників різного типу.
- Відродження і розвиток наземно-космічних систем в Україні, запуску у космос з літаків ракет для підтримки управління безпілотниками.
- Захист безпілотників від захоплення та несанкціонованого використання.
Забезпечення безпеки інформації.- Широке і активне залучення бізнесу для створення і розвитку безпілотних систем.
- Активне залучення безпілотників партнерів для їх дослідження і розвитку у реальних умовах.
- Забезпечення резерву безпілотників від захоплення у разі окупації, а також від ураження ядерною зброєю.
- Використання співробітництва з країнами-партнерами.
- Активне висвітлення у ЗМІ, у соціальних медіа, насамперед у відео, – прикладів припинення безпілотниками України дій окупантів та інших порушників, ін.
- Недопущення незаконних дій безпілотників України у Виключних економічних зонах і Територіальних морях сусідніх Румунії, Болгарії, Туреччини.
- Допущення сил і засобів країн-партнерів у морські зони України для захисту її законних прав.
- Числовий і лінгвістичний аналіз ефективності застосування безпілотників – за допомогою засобів Business Analytics/Business Intelligence (DSS BI analytics).
Принципи застосування безпілотників для звільнення ВЕЗ та інших морських зон України у Чорному і Азовському морях від окупантів та інших порушників підлягають уточненню і розвитку. Вони також підлягають розширенню на інші сфери оборони і безпеки України.
Включити до штату 18+ державних структур України підрозділи безпілотників:
- Служба безпеки України – в Україні і за кордоном.
- Служба зовнішньої розвідки України – в Україні і за кордоном.
- Головне управління розвідки – в ЗСУ і в МОУ, в Україні і за кордоном.
- Сили безпілотних систем ЗСУ – в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- Сили спеціальних операцій ЗСУ – в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- Корабельний склад ВМСУ як носії безпілотників і як безпілотники – в Україні і за кордоном.
- Морська піхота ЗСУ – в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- Десантно-штурмові війська ЗС України – в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- ВПС ЗСУ окремо як носії безпілотників і як безпілотники – в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- ППО ЗСУ: безпілотники окремо на суші зі сторони моря; безпілотники у повітрі над морем; безпілотники на морі; безпілотники під водою подібно до підводних лодок з балістичними ракетами.
- Окремі підрозділи Сил територіальної оборони ЗС України.
- Державна прикордонна служба України (Морська охорона) – окремо в Україні і на базах ремонту за кордоном.
- Спеціальні підрозділи Національної гвардії України – окремо в Україні і на базах підготовки за кордоном.
- Департамент виконавчої служби Міністерства юстиції України (?).
- Служба судової охорони у Державній судовій адміністрації України.
- Науково-дослідні й інженерні підрозділи вищих закладів освіти та наукових установ державних силових організацій (ЗСУ, ГУР, СБУ, ДПСУ, НГУ, ін.).
- Науково-дослідні й інженерні підрозділи цивільних державних і (приватних?) закладів вищої освіти та наукових установ.
- Окремі державні підрозділи Кабінету міністрів України для захисту інтересів держави (частина портових служб, що використовують кораблі, ін.).
Необхідно ввести (удосконалювати) підрозділи безпілотників до штату державних структур і застосовувати їх для звільнення від окупантів та інших порушників.
Включення безпілотників до штату державних структур України забезпечить:
- стабільну увагу чиновників до створення, застосування й удосконалення безпілотників;
- розвиток в умовах конкуренції і взаємодопомоги;
- постійну підтримку у готовності до дій,
- стабільне фінансування,
- безперервний різноманітний вплив на окупантів і порушників;
- можливість резервування, перегрупування дій безпілотників різних структур;
- ускладнення передбачення дій і ураження різних безпілотників різних структур.
Створення і застосування морських безпілотних систем в Україні здійснено після 2022 року, із запізненням ~15 років після частково прийнятих у письмовому вигляді пропозицій початкового рівня щодо створення Network Ergatic Organism (NEO) у тому числі для моря.
Головні причини затримок у розвитку безпілотних систем:
- незадовільне державне фінансування у результаті незадовільної плати податків бізнесом;
- різноманітні форми корумпованості контролюючих органів щодо платників податків (СБУ, прокуратура, податкова служба, митна служба, патрульна поліція, національна поліція, муніципальна інспекція, суди, ін.);
- бюрократія і різноманітна агентура (агенти впливу, шпигуни) окупантів в СБУ, в Укроборонпромі, в РНБОУ, серед воєнних наукових чиновників, ін.;
- складність у сприйнятті нових складних hi tech частиною керівників державних структур і відповідного персоналу;
- небажання частини персоналу перебудовувати звичну просту діяльність без безпілотників;
- ін.
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
- Аномально, що тривалий час Росія здійснює вільну морську логістику через Виключну економічну зону України і через Босфор, блокуючи воєнним шляхом морську логістику України (див. карту ВЕЗ держав Чорного і Азовського морів).
- Безумство путінського режиму управління нинішньою московською державою полягає у нерозумінні того, що у hi-tech 21-му столітті, коли “світ став плоским”, українці в Україні і за кордоном не дозволять РФ безкарно використовувати ВЕЗ та інші морські зони України. У кінцевому результаті це приведе до великих втрат України і до розвалу РФ. Росія повинна негайно покинути захоплені території України.
- Заяви Путіна про те, що Росія (144 млн. людей у 2013 р.) досягне цілей “СВО” – є такими ж недолугими і людиноненависницькими, хоча і менш масштабними, як ідеї його попередників: про “світову пролетарську революцію”, про “побудову комунізму в СРСР” (293 млн. людей у 1991 р.), про побудову атеїстичного суспільства в СРСР, ін. Але аномальні попередні ідеї керівництва Росії знайшли підтримку у деяких країнах світу, що викликало загибель більше 100 млн. людей у війнах, революціях, “голодоморах”, ін. Припинити агресію РФ – це життєво необхідно для загального блага, інакше у 21-му столітті ідіотська агресія Росії (КНР) проти України приведе до ще більших жертв ніж у 20-му столітті.
- Потребує змін Закон України “Про виключну (морську) економічну зону України” 23.03.2023 стосовно моніторингу і активного впливу на порушників ВЕЗ та інших морських зон України у воєнний і у післявоєнний час за допомогою безпілотних засобів на основі принципів мережевих ергатичних організмів.
- У зв`язку із швидкими змінами у порядку використання безпілотних засобів державними структурами України потребують доопрацювання законодавчі і нормативні документи додатково до того, як це визначив Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування правоохоронними органами безпілотних повітряних суден та протидії їх незаконному використанню”: у Повітряному кодексі України, у Законі України “Про державний кордон України”, у Законі України “Про Службу безпеки України”, у Законі України “Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв’язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів”, у Законі України “Про Національну гвардію України”, у Законі України “Про Національну поліцію”.
- Більш детально про окуповані Росією морські зони України (Виключну економічну зону, ін.) див. статтю Розблокування українських портів та свобода судноплавства в Чорному морі: політико-дипломатичний вимір
Додатково
Європейські керівники часто приводили до Європи війну і мільйони смертей. Стоп війна!
Воєнна партія України – у соцмережі
Один коментар до “Застосування безпілотних засобів для звільнення Виключної економічної зони України – згідно міжнародного права”
Тут дане гіперпосилання і цитата з Методичних рекомендацій “ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ОРГАНАМИ ТА ПІДРОЗДІЛАМИ ПОЛІЦІЇ” (підготовлене Управлінням авіації та поліції на воді, Національною академією внутрішніх справ). Це високоякісне грунтовне видання, але додатково до викладеного необхідно передбачити удосконалення Закону України «Про прилеглу зону України» та підзаконних актів (керівні документи КМ України, ін.). У них необхідно урахувати застосування безпілотних засобів, у тому числі у воєнний і післявоєнний час – для деокупації “Територіального моря” і “Виключної (морської) економічної зони України” і припинення інших порушень. Необхідно передбачити застосування надводних, підводних, повітряних і космічних засобів моніторингу і активної дії для припинення порушень – див. у тексті публікації “Принципи застосування безпілотних засобів (21+) для звільнення Виключної економічної зони України від порушників” (Воєнна партія)
https://www.naiau.kiev.ua/files/naukova-diyalnist/naukovi-laborator/lab_nni2/2023/metod_bpla.pdf.
… основна перспектива практичного використання БпЛА
правоохоронними органами під час виконання різноманітних завдань, що полягають у:
– охороні громадського порядку, публічної безпеки та безпеки дорожнього
руху;
– виявленні, припиненні та протидії адміністративним та кримінальним
правопорушенням;
– припиненні терористичної чи розвідувальної діяльності, діяльності
незаконних воєнізованих або збройних формувань,
колабораціонізму1
,терористичних організацій, організованих груп та злочинних
організацій;
– здійсненні прикордонного контролю та захисту територіальної цілісності та
суверенітету держави;
– запобіганні нещасним випадкам, гасінні пожеж, рятуванні людей та
надаванні допомоги з ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійних лих;
– попередженні та протидії злочинам проти довкілля;
– охороні, захисті та забезпеченні прав, свобод і законних інтересів громадян,
суспільства та держави від протиправних посягань…